Luisteren, meepraten, adviseren…

Namens u praat en denkt de Cliëntenraad mee over allerlei zaken in het ziekenhuis. Vervolgens brengt de Cliëntenraad daarover geregeld advies uit.

Zo praten we mee in verschillende commissies en lopen we regelmatig aangekondigd maar ook onaangekondigd controlerondes door het ziekenhuis.
Hieronder leest u in het kort wat dit inhoudt. Heeft u hierover vragen of (verbeter)suggesties? Neem dan gerust contact met ons op via: clientenraad@asz.nl

Albert Schweitzer patiëntenpanel

Wat vindt u als patiënt belangrijk? Hoe heeft u de zorg ervaren? Om dat te weten te komen is er een patiëntenpanel. Ruim 1500 patiënten beantwoorden via de mail vragen over uiteenlopende zaken. Zij geven hun menig bijvoorbeeld over bezoektijden, de inrichting van een afdeling, de werking van het patiëntenportaal Mijnasz en nog veel meer. U kunt de resultaten hier terugvinden. 

Er is binnen het ziekenhuis een speciale werkgroep die nadenkt over welke vragen worden voorgelegd aan het panel en die de resultaten bekijkt en deelt met de betreffende afdelingen in het ziekenhuis. In deze werkgroep zitten ook altijd twee leden van de Cliëntenraad.

Wilt u zich aanmelden voor het patiëntenpanel? Klik dan hier.

Controlerondes lopen

Alle leden van de Cliëntenraad lopen regelmatig controlerondes door het ziekenhuis. Tijdens de monitorrondes kijken ze hoe poliklinieken en afdelingen eruit zien en hoe de dagelijkse gang van zaken is. Is de wachtkamer netjes opgeruimd? Staat er een kopje koffie of thee klaar, is de afdeling makkelijk te vinden, allemaal zaken waar we op letten. Deze monitorrondes zijn altijd onaangekondigd.
Daarnaast lopen we elke maand mee met de veiligheidsrondes. Tijdens deze rondes kijken veiligheidsadviseurs of openbare ruimtes veilig zijn ingericht, zo letten ze er bijvoorbeeld op dat nooduitgangen niet geblokkeerd zijn en brandblussers goed bereikbaar zijn.

Lees hier het verslag van een monitorronde

Commissie ‘Inrichting voorplein’

Het terrein voor het ziekenhuis is nog niet helemaal definitief ingericht. In deze commissie wordt nagedacht over verdere inrichting van het voorplein. Ook de Cliëntenraad praat hierover mee.

Jury TopASz Award

De Cliëntenraad reikt jaarlijks een prijs uit aan een arts, zorgverlener of afdeling die zich extra inzet voor de patiënt: de TopASz Award. Patiënten en bezoekers kunnen hun hulpverlener of afdeling nomineren. In de jury zitten ook weer enkele leden van de Cliëntenraad.

Podcast NCZ

Het NCZ (Netwerk Cliënt-en-Raad Zorg) heeft een podcast uitgebracht, waarin de voorzitter van de Cliëntenraad van het Albert Schweitzer ziekenhuis, Gerard de Haan, wordt geinterviewd door Sarah Balfoort.

De podcast geeft een kijk in de praktijk van de Cliëntenraad van het Albert Schweitzer ziekenhuis tijdens de corona crisis.  Klik hier om de podcast te beluisteren. 

 

U bent nu hier

HomepagePraktische informatieCliëntenraadActiviteiten Luisteren, meepraten, adviseren…
Naar boven