- HomepagePraktische informatie
- Afspraak in het ziekenhuis
- Agenda informatiebijeenkomsten
- Bezoektijden en regels
- Bloedprikken
- Compliment of Suggestie
- Digitale zorg
- Folders
- Klachten
- Medisch dossier
- Nieuwsberichten
- Opname in het ziekenhuis
- Parkeren
- Patiënt Ervarings Monitor (PEM)
- Patiëntenpanel
- Patiëntenregistratie
- Pers
- Rechten en plichten
- Service en diensten
- Wachttijden
- Wijzigingen doorgeven
- Zorgkosten en verzekeringen
Medisch dossier
Via de website www.mijnasz.nl heeft u toegang tot een belangrijk deel van uw medisch dossier. Via MijnASz heeft u onder meer toegang tot:
- Basis zorggegevens
- Specialisten en -ontslagbrieven
- Laboratoriumuitslagen
- Radiologieverslagen
- Type implantaten
Let op: voor dialysepatiënten geldt dat u eerst contact moet opnemen met de afdeling Dialyse: tel. (078) 652 38 15 voor volledige weergave van bovenstaande gegevens in MijnASz. Binnen 3 werkdagen staan deze gegevens voor u beschikbaar in MijnASz.
Kopie van uw dossier opvragen
MijnASz bevat medische gegevens sinds 23 september 2017. Vanaf die datum worden bij het Albert Schweitzer ziekenhuis gegevens in het Elektronisch Patiëntendossier (EPD) geregistreerd.
Oudere dossiergegevens (van vóór 23 september 2017) en meer uitgebreide dossiergegevens staan niet in MijnASz, maar zijn wel gedigitaliseerd en in het ziekenhuis beschikbaar. U kunt een kopie van deze gegevens aanvragen via het formulier onderaan deze pagina. U kunt het formulier ook telefonisch aanvragen bij het Medisch Archief via medischdossier@asz.nl of (078) 654 11 99. Het Medisch Archief is dagelijks bereikbaar van 13.00 tot 16.00 uur.
Inzage in dossier van kind of derden via machtiging
Voor een verzoek tot inzage in het dossiers van een kind, een wilsonbekwame patiënt of overleden patiënt gelden de volgende voorwaarden. Hierna is per categorie uiteengezet waaraan dit verzoek moet voldoen.
Verzoek door ouders
Kind jonger dan 12 jaar:
- Het aanvraagformulier is volledig ingevuld.
- De aanvraag is door beide ouders ondertekend en van beiden is een kopie van een geldig legitimatiebewijs bijgevoegd.
Kind tussen 12 en 16 jaar:
- De aanvraag is volledig ingevuld.
- De aanvraag is door zowel het kind als beide ouders ondertekend en van allen is een kopie van een geldig legitimatiebewijs toegevoegd.
Verzoek door derden
Wilsbekwame patiënt:
- De aanvraag is volledig ingevuld.
- Een machtiging van de patiënt, inclusief een kopie van een geldig legitimatiebewijs van de patiënt en een kopie van een geldig legitimatiebewijs van de gemachtigde, zijn bijgevoegd.
Wilsonbekwame patiënt:
- De aanvraag is volledig ingevuld.
- Indien van toepassing is een rechterlijke beschikking / machtiging bijgevoegd.
- Een kopie van een geldig legitimatiebewijs van de gemachtigde is bijgevoegd.
Overleden patiënt:
- De aanvraag is volledig ingevuld, inclusief een toelichting op de reden van aanvraag.
- De overlijdensakte van de overleden patiënt is bijgevoegd.
- Een kopie van een geldig legitimatiebewijs van de aanvrager is bijgevoegd.
Wie heeft inzage in uw dossier?
- een behandelingsovereenkomst hebben met de patiënt
- of als zij rechtstreeks betrokken zijn bij de uitvoering van een behandelingsovereenkomst die een (andere) zorgaanbieder heeft met de patiënt
- of optreden als vervanger van die andere zorgaanbieder (samengevat een behandelrelatie hebben).
Huisartsen, revalidatieartsen en specialisten ouderengeneeskunde kunnen de patiëntgegevens alleen met toestemming van de patiënt inzien via het zorgportaal. Voor huisartsen is dit in aanvulling op de reguliere correspondentie die zij ontvangen van het ziekenhuis als een patiënt voor behandeling en/of controlebezoek in het ziekenhuis is geweest.
Gedragsregels voor veilig omgaan met informatie
Het Albert Schweitzer ziekenhuis hanteert als professionele organisatie uitgangspunten en regels voor het veilig omgaan met informatie, waaronder deze gedragsregels. Het ziekenhuis is verplicht deze bij alle medewerkers onder de aandacht te brengen, daarnaast zijn alle medewerkers verplicht te werken volgens deze gedragsregels.