- HomepagePraktische informatie
- Afspraak in het ziekenhuis
- Agenda informatiebijeenkomsten
- Bezoektijden en regels
- Bloedprikken
- Compliment of Suggestie
- Digitale zorg
- Folders
- Klachten
- Medisch dossier
- Nieuwsberichten
- Opname in het ziekenhuis
- Parkeren
- Patiënt Ervarings Monitor (PEM)
- Patiëntenpanel
- Patiëntenregistratie
- Pers
- Rechten en plichten
- Service en diensten
- Wachttijden
- Wijzigingen doorgeven
- Zorgkosten en verzekeringen
Medisch dossier
Online toegang tot uw medisch dossier
Via de website www.mijnasz.nl heeft u toegang tot een belangrijk deel van uw medisch dossier. Mijnasz.nl is het patiëntenportaal van het Albert Schweitzer ziekenhuis. Als patiënt kunt u veel zaken snel en makkelijk regelen via MijnASz. Log in met uw DigiD op: www.mijnasz.nl of via de app HiX patiënt.
U vindt er (indien voor u van toepassing):
- Een overzicht van uw afspraken
- Uitslagen van onderzoeken en verslagen
- Brieven over uw onderzoek en behandeling
- Patiëntenfolders over uw onderzoek of behandeling.
- Een overzicht van uw medicijnen en (eventuele) allergieën zoals die bij ons bekend zijn.
- Gegevens van implantaten, zoals het type
Let op: voor dialysepatiënten geldt dat u eerst contact moet opnemen met de afdeling Dialyse: tel. (078) 652 38 15 voor volledige weergave van bovenstaande gegevens in MijnASz. Binnen 3 werkdagen staan deze gegevens voor u beschikbaar in MijnASz.
U kunt er:
- Afspraken maken of verzetten
- Gegevens aanpassen van uzelf, uw huisarts en apotheek.
- Vragenlijsten invullen die we voor u klaarzetten.
- Herhaalrecepten aanvragen van medicijnen die door uw behandelaar zijn voorgeschreven.
- Veilig e-mailen met uw arts (via de e-consult functie), als uw arts deze optie heeft aangezet.
Iemand machtigen voor MijnASz.nl
Uw medisch dossier in MijnASz is goed beveiligd. Niemand anders mag of kan zomaar uw dossier bekijken. Soms is het fijn als iemand met u mee kan kijken. U kunt die persoon machtigen.
Met een machtiging mag die persoon inloggen op uw MijnASz. Hij of zij ziet dan hetzelfde als u. Ook kan die persoon dezelfde dingen doen in MijnASz als u. U regelt de machtiging via digid.nl. Meer hierover vindt u op onze website onder machtigen.
Kopie van uw oude dossiergegevens
MijnASz bevat medische gegevens sinds 23 september 2017. Vanaf die datum worden bij het Albert Schweitzer ziekenhuis gegevens in het Elektronisch Patiëntendossier (EPD) geregistreerd.
Oudere dossiergegevens (van vóór 23 september 2017) en meer uitgebreide dossiergegevens staan niet in MijnASz, maar zijn wel gedigitaliseerd en in het ziekenhuis beschikbaar. U kunt een kopie van deze gegevens aanvragen via het formulier onderaan deze pagina. U kunt het formulier ook telefonisch aanvragen bij het Medisch Archief via medischdossier@asz.nl of (078) 654 11 99. Het Medisch Archief is dagelijks bereikbaar van 13.00 tot 16.00 uur.
Uw medisch dossier wijzigen of vernietigen
Wilt u gegevens on uw medisch dossier laten wijzigen of vernietigen? Dan kunt u dit aanvragen bij het Medisch Archief via het formulier onderaan deze pagina. U kunt het formulier ook telefonisch aanvragen bij het Medisch Archief via medischdossier@asz.nl of (078) 654 11 99.
Zorgt u ervoor dat:
- u het aanvraagformulier volledig invult. Vergeet u ook niet om de motivatie in te vullen.
- u een kopie van uw geldige legitimatiebewijs bijvoegt.
Kopie opvragen van medisch dossier van een ander
Kunt of wilt u geen machtiging opvragen voor MijnASz of gaat het om een overleden persoon? Dan is het onder bepaalde voorwaarden ook mogelijk een dossier van een ander op te vragen bij het Medisch Archief.
Hieronder staat per situatie beschreven aan welke voorwaarden u moet voldoen:.
Verzoek door ouders
Kind jonger dan 12 jaar:
- Het aanvraagformulier is volledig ingevuld.
- De aanvraag is door beide ouders ondertekend en van beiden is een kopie van een geldig legitimatiebewijs bijgevoegd.
Kind tussen 12 en 16 jaar:
- De aanvraag is volledig ingevuld.
- De aanvraag is door zowel het kind als beide ouders ondertekend en van allen is een kopie van een geldig legitimatiebewijs toegevoegd.
Verzoek door derden
Wilsbekwame patiënt:
- De aanvraag is volledig ingevuld.
- Een machtiging van de patiënt, inclusief een kopie van een geldig legitimatiebewijs van de patiënt en een kopie van een geldig legitimatiebewijs van de gemachtigde, zijn bijgevoegd.
Wilsonbekwame patiënt:
- De aanvraag is volledig ingevuld.
- Indien van toepassing is een rechterlijke beschikking / machtiging bijgevoegd.
- Een kopie van een geldig legitimatiebewijs van de gemachtigde is bijgevoegd.
Overleden patiënt:
- De aanvraag is volledig ingevuld, inclusief een toelichting op de reden van aanvraag.
- De overlijdensakte van de overleden patiënt is bijgevoegd.
- Een kopie van een geldig legitimatiebewijs van de aanvrager is bijgevoegd.
Wie heeft inzage in uw dossier?
Medewerkers hebben uitsluitend toegang tot patiëntgegevens als zij:
- een behandelingsovereenkomst hebben met de patiënt
- of als zij rechtstreeks betrokken zijn bij de uitvoering van een behandelingsovereenkomst die een (andere) zorgaanbieder heeft met de patiënt
- of optreden als vervanger van die andere zorgaanbieder (samengevat een behandelrelatie hebben).
Huisartsen, revalidatieartsen en specialisten ouderengeneeskunde kunnen de patiëntgegevens alleen met toestemming van de patiënt inzien via het zorgportaal. Voor huisartsen is dit in aanvulling op de reguliere correspondentie die zij ontvangen van het ziekenhuis als een patiënt voor behandeling en/of controlebezoek in het ziekenhuis is geweest.
Gedragsregels voor veilig omgaan met informatie
Het Albert Schweitzer ziekenhuis hanteert als professionele organisatie uitgangspunten en regels voor het veilig omgaan met informatie, waaronder deze gedragsregels. Het ziekenhuis is verplicht deze bij alle medewerkers onder de aandacht te brengen, daarnaast zijn alle medewerkers verplicht te werken volgens deze gedragsregels.